Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nutnost změny profesní přípravy učitelů
Mleziva, Jan-Michal ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
1 ABSTRAKT: Diplomová práce objasňuje nutnost zásadní proměny v profesní přípravě učitelů základních a středních škol, současně se zabývá tím, jakou cestou by se vzdělávání budoucích učitelů mělo ubírat, a z pohledu managementu vzdělávání navrhuje konkrétní opatření, jež by k realizaci proměny byla nezbytná. Autor poukazuje na závažnost problematiky v širších souvislostech a opírá se o analýzu studijních plánů pedagogických fakult. Hlavní důvod k proměně profesní přípravy učitelů je spatřován v nedostatečném reflektování aktuálních potřeb současné společnosti, a to jak v obsahu, tak formě vzdělávání budoucích učitelů. Práce je rozvržena do čtyř kapitol: Kontext doby coby závažný imperativ, Současný stav profesní přípravy učitelů, Cíle profesní přípravy učitelů v kontextu doby a Hlavní kroky k realizaci nových cílů.
Učitelství jako druhá kariéra
Zajíčková, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá osobností učitele primární školy, pro něhož je učitelství druhou kariérou. V teoretické části shrnuje obecné požadavky kladené na osobnost učitele, vymezuje pojem učitel, pro něhož je učitelství druhou kariérou. Popisuje profesní vývoj učitele, uvádí možné motivátory, které ovlivňují výběr učitelského povolání, a také stručně představuje systém profesní přípravy učitelů primární školy v České republice a ve vybraných evropských zemích. Kvalitativní výzkum byl prováděn formou životních příběhů vedených prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s 5 učiteli. Jeho cílem bylo odpovědět na výzkumnou otázku: "Jaký je učitel, pro něhož je učitelství druhou kariérou?" Dílčími otázkami pak byly zjišťovány důvody, které tyto učitele ke změně kariéry přivedly, co tito učitelé vnímají jako přínosy a úskalí plynoucí z rozhodnutí změnit profesi, co získali svou původní profesí a mohli využít ve své kariéře učitele. V neposlední řadě je zde uveden pohled těchto učitelů na jejich studium na pedagogické fakultě. Analýza získaných dat umožnila nahlédnout do procesu rozhodování o změně kariéry z neučitelské na učitelskou a zachytit klíčové okamžiky, které mohou toto rozhodování ovlivnit. Bylo zjištěno, že při rozhodování o změně profese hrají roli motivátory vnitřní i...
Nutnost změny profesní přípravy učitelů
Mleziva, Jan-Michal ; Voda, Jan (vedoucí práce)
1 ABSTRAkT: Práce objasňuje nutnost zásadní proměny v profesní přípravě učitelů základních a středních škol, současně se zabývá tím, jakou cestou by se vzdělávání budoucích učitelů mělo ubírat, a z pohledu managementu vzdělávání navrhuje konkrétní opatření, jež by k realizaci proměny byla nezbytná. Autor poukazuje na závažnost problematiky v širších souvislostech a opírá se o analýzu studijních plánů pedagogických fakult. Hlavní důvod k proměně profesní přípravy učitelů je spatřován v nedostatečném reflektování aktuálních potřeb současné společnosti, a to jak v obsahu, tak formě vzdělávání budoucích učitelů. Práce je rozvržena do čtyř kapitol: Dobový kontext coby závažný imperativ, Současný stav učitelské přípravy, Cíle učitelské přípravy v kontextu doby a Hlavní kroky k realizaci nových cílů.
Rozvíjení profesních kompetencí učitele
Soukupová, Pavla ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Novotová, Jitka (oponent)
(česky) Rozvoj profesních kompetencí učitele Cílem předložené disertační práce je analyzovat potřebu rozvoje vybrané kompetence a navrhnout systém opatření a metod pro podporu jejího rozvoje v pregraduální přípravě budoucích učitelů. V teoretické části práce jsou prezentovány aktuální poznatky vztahující se k otázkám profesionalizace učitelů a rozvoje jejich profesních kompetencí. Klíčové jsou pro nás studie věnované standardizaci profese učitele a stanovení rámce profesních kvalit, kterými má být vybaven učitel na počátku svého profesního působení a v jeho průběhu. Na základě empirických studií, o které se v práci opíráme, byla diagnostická kompetence označena jako kompetence, ve které začínající učitelé cítí největší handicap ve své profesní připravenosti. Proto je v disertační práci této kompetenci věnována zvýšená pozornost a byla vybrána k provedení výzkumného šetření. Empirická část práce je zaměřena na analýzu potřeb rozvoje diagnostické kompetence učitelů základních a středních škol. Cíl výzkumné části byl zpřesněn formulací výzkumných otázek. Empirrická část se opírá o provedení smíšeného výzkumu, kde propojuje metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Využito bylo techniky dotazníkového šetření pro učitele a studenty Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni,...
Nutnost změny profesní přípravy učitelů
Mleziva, Jan-Michal ; Voda, Jan (vedoucí práce)
1 ABSTRAkT: Práce objasňuje nutnost zásadní proměny v profesní přípravě učitelů základních a středních škol, současně se zabývá tím, jakou cestou by se vzdělávání budoucích učitelů mělo ubírat, a z pohledu managementu vzdělávání navrhuje konkrétní opatření, jež by k realizaci proměny byla nezbytná. Autor poukazuje na závažnost problematiky v širších souvislostech a opírá se o analýzu studijních plánů pedagogických fakult. Hlavní důvod k proměně profesní přípravy učitelů je spatřován v nedostatečném reflektování aktuálních potřeb současné společnosti, a to jak v obsahu, tak formě vzdělávání budoucích učitelů. Práce je rozvržena do čtyř kapitol: Dobový kontext coby závažný imperativ, Současný stav učitelské přípravy, Cíle učitelské přípravy v kontextu doby a Hlavní kroky k realizaci nových cílů.
Nutnost změny profesní přípravy učitelů
Mleziva, Jan-Michal ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
1 ABSTRAKT: Diplomová práce objasňuje nutnost zásadní proměny v profesní přípravě učitelů základních a středních škol, současně se zabývá tím, jakou cestou by se vzdělávání budoucích učitelů mělo ubírat, a z pohledu managementu vzdělávání navrhuje konkrétní opatření, jež by k realizaci proměny byla nezbytná. Autor poukazuje na závažnost problematiky v širších souvislostech a opírá se o analýzu studijních plánů pedagogických fakult. Hlavní důvod k proměně profesní přípravy učitelů je spatřován v nedostatečném reflektování aktuálních potřeb současné společnosti, a to jak v obsahu, tak formě vzdělávání budoucích učitelů. Práce je rozvržena do čtyř kapitol: Kontext doby coby závažný imperativ, Současný stav profesní přípravy učitelů, Cíle profesní přípravy učitelů v kontextu doby a Hlavní kroky k realizaci nových cílů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.